Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 18 juli 2013

Wohoo

Åh vad roligt, igår kom välkomstbrevet till mig och Norton för rallylydnadskursen. Så det drar igång om några veckor och jösses vad kul det ska bli. Igår tränade vi i parken på några enkla övningar. Det svåra ligger i att få Norton att hålla koncentrationen och inte lalla iväg mot alla dofter och harpluttar. Jag gör så att jag övar på det som han redan kan för att inte göra det svårare än vad det behöver vara. Jag vill inte att Norton ska bli förvirrad, för tro mig..... han har ett enormt doftintresse! Därför korta pass med enkla övningar när miljön är svår. Men det gick faktiskt riktigt bra och som belöning fick han leka med en pinne ett tag.

Wohoo snart kursdags!