Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 18 juli 2013

Koppel med funktion

Såg på en annan blogg om en ny serie koppel och halsband som är designade för att omgivningen ska se vad det är för hund som är ute och går. Serien heter Trygg promenad och enligt mig är det en jättebra idé. På selen, kopplet eller halsbandet står en text som visar Friendly, No dogs, Caution och så vidare. Varje text har dessutom en egen färg som ytterligare förtydligar detta. Jag har skrivit om Det gula bandet förut som var ett försök att visa allmänheten om man har en hund som inte vill bli närmad så kan man fästa ett gult band på kopplet. Detta ratades tidigt av skk då de anser att de vanliga reglerna borde tillämpas, alltså gå aldrig fram till en okänd hund. Tyvärr upplever jag och många andra hundägare att dessa regler inte följs och alltför ofta har människor försökt hälsa på min rädda hund.
Jag tycker att det är bra att vi kan visa varandra och omgivningen om vi har en hund som av någon anledning behöver få vara ifred pga sjukdom eller rädsla m.m. Jag hittade ingen hemsida men de finns på facebook så är du intresserad sök på Trygg promenad.