Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


söndag 7 juli 2013

Söndag

Idag är det söndag och vi är hos mina föräldrar i trädgården och bygger vidare på växthuset. Det är riktig sommarvärme och jag njuter av att bara sitta i gräset med hundarna. Däremot verkar Norton ha fått i sig något olämpligt, han är dålig i magen och får vara utan mat nu på förmiddagen för att se om det stannar av. I natt fick jag gå ut med honom för att han behövde bajsa och han var fortfarande lös i magen i morse. Men så kan det bli när dom är ute mycket och nu får han vila magen några timmar så blir det nog bättre snart.

Om en hund inte blir bättre i magen då den fastat ett dygn kan man ge den dietmat, eller skonkost kallas det också. Det är ris och fisk som man kokar och ger istället för det vanliga fodret. Det kan man ge ett par dagar och när hunden är bättre i magen blandar man successivt i den vanliga maten igen för att sedan helt återgå till det vanliga. Valpar som blir lösa i magen ska man vara försiktig med då de lättare får vätskebrist än vad vuxna hundar får.

För övrigt är Norton pigg och dricker som han ska och är som vanligt världens gulligaste.


Idag hade jag tänkt träna lite lydnad i trädgården men det får vänta, ingen bra idé med dålig hundmage. Jag får träna med Sigge istället, han blir glad och nöjd han också! Honom tränar jag mest trix och konster med och idag tänkte jag börja med grundpositionen i freestyle. Han har lätt för att lära och tycker det är himla kul med träning då det händer mycket. Än så länge har vi nött in slalom mellan benen samtidigt som jag går framåt, dansa på bakbenen och hoppa över mitt ben när jag sträcker fram det. Det börjar sätta sig nu och därför känner jag att jag kan gå vidare och lägga till en övning. Det finns massor av bra youtube videor att studera om man känner sig osäker på hur och vad man kan göra för olika moment, men det går precis lika bra att använda sin egen fantasi bara man tränar  i små steg och inte kräver för mycket på en gång.

Återkommer med hur träningen gått men först en underbar Siggebild.






Jag slänger in en bild på växthuset också som är under uppbyggnad, bara så att ni får se vad vi egentligen håller på med varje helg hos mina föräldrar. Det blir fantastiskt bra!





Vilken oas va?!