Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


fredag 26 juli 2013

Spår

Nu har vi varit i skogen igen och lagt spår. Den här gången hade jag äran att ha med mig mamma så att hon kunde lägga spår till sina hundar. Vi la ett spår var till hundarna på ca 15-20 meter, sen gick vi en promenad på ca 20 minuter för att låta spåret vila.

Här går mamma och lägger spår till Harry.
Harry var duktig men vände några gånger i spåret för att hitta godisarna som låg längs vägen. Så nästa gång ska jag inte ha något godis före slutet på spåret.

Sigge gick lugnt och metodiskt fram i sitt spår, precis som dom ska. Nästa gång ska vi lägga lite längre spår till honom då han var så duktig. När han hittade leksaken viftade han jättemycket på svansen.

Norton var helt suverän och gick direkt på spåret med iver i kroppen. Nästa gång ska jag bromsa honom en aning då han har väldigt bråttom. Detta i fall jag skulle vilja börja tävla någon dag så är det viktigt att han inte rusar framåt så han inte missar någon vinkel.

För övrigt är vi så nöjda och hundarna har varit trötta hela dagen efter arbetet.