Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


fredag 5 juli 2013

En dag som idag

Underbara djulöallé! Idag har jag och Norton gått långis med Elin och Lennox. Nu är det några veckor sedan Norton och Lennox träffades och det blev ett kärt återseende när de möttes. Det är så roligt att se hur mycket två hundar kan tycka om varandra och de har fått lekt av sig ordentligt. Under promenaden så mötte vi många hundar så jag och Norton har haft många lyckade hundmöten. Norton har lärt sig skvallerträning och det fungerar jättebra. I ett inlägg lite tidigare i veckan länkar jag till en sida skriven av Eva Bodfält som handlar om just skvallerträning. Gå gärna in och kika om du blir nyfiken. Det handlar i princip om att hunden ska känna sig trygg i olika situationer de annars tycker är jobbiga exempelvis hundmöten. Norton har förvisso aldrig haft problem att möta andra främmande hundar men att skvallra är alltid nyttigt att kunna, dessutom stärker det kontakten mellan hund och förare.





 På bilden ligger Lennox och Norton i soffan, alltid nära varandra. 

Idag borstade jag tänderna på Norton med den nya tandkrämen jag köpte igår. Den här gången blev det Bucadog, dyr men ska vara effektiv. Den tandkrämen lägger sig som en hinna över tänderna och skyddar mot tandsten. Jag har alltid borstat tänderna på mina hundar, de kan få hål i dom precis som vi. Mamma har borstat Harrys tänder en gång i veckan i tio år, det har resulterat i jättefina och friska tänder. Det kan det vara värt i stället för att söva hunden hos veterinären för att skrapa tandsten.

Nu sover Norton gott i soffan efter en brottningsmatch med Lennox, bäst han vilar upp sig inför i morgon. Då ska vi bygga växthus och vara ute heeeela dagen!