Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 4 juli 2013

Balans och kroppskontroll

Idag är det mulet och 17 grader med lite svalare vindar. Jag och Norton passade på att gå långrondan mitt på dagen istället för tidigt på morgonen eller sent på kvällen som det blir när det är så varmt. Idag har vi övat på balans och kroppskontroll som är jätte nyttigt för alla hundar, speciellt om du har en stor och tung hund. Hunden får bra kännedom om sin egen kropp och den bygger fina och starka muskler. När jag hade mina whippetar tränade jag ofta i en grusgrop för att bygga flexibla och starka muskler eftersom jag tränade race med dom. Norton tycker det är superkul att klättra på stockar och sten och nu räcker det med att jag pekar på något och säger "upp" så hoppar han upp och balanserar stolt. Uppe på åsen vid Talltullen finns det några större stenar som är bra att klättra på då de har en bra lutning så ni som bor i krokarna kan prova. Ni som tränar agility kan ju växla med vad skogen har att erbjuda, hunden tycker oftast att det är spännande.

Jag är helnöjd med dagens aktiviteter så här långt och Norton verkar instämma då han ligger på rygg i soffan nu och tar igen sig.






Det här kortet är lite äldre men det är min Knut och Norton som har klättring på schemat i Forssjöskogen.