Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


måndag 1 juli 2013

Sådär

Ja nu är jag i gång med bloggandet. Nu har jag börjat skapa statiska sidor där man kan gå in och läsa om mig, alla hundar och annat smått och gott. Har just varit ute med Norton, Sigge och Harry på en promenad och jag försöker forma en plan i huvudet om hur vi ska komma till rätta med Sigges cyklistjakt. Han vill nämligen göra utfall mot cyklister som kommer i hög fart. Det har varit bra med det en ganska lång period efter det att mamma började med skvallerträning men nu verkar jaktlusten ha tagit fart igen. Det som är lite lurigt med att skvallerträna när vi är ute är att jag har två hundar till att hålla reda på och det blir svårt att fokusera på bara Sigge, men skam den som ger sig. Vi har en bra sträcka att träna på då jag har möjlighet att se cyklisterna före hundarna och då kan jag vara snabb med att belöna Sigges skvallring redan på långt avstånd. Nästa promenad kommer  jag därför ha med mig träningsväskan med godis och klickern för bästa effekt. De andra hundarna får helt enkelt ett klick för att de bara går vid sidan, haha!

Ska prova här och se om jag kan länka till en sida om skvallerträning för er som inte vet vad det är och blir nyfikna på denna magi. Se här