Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 9 juli 2013

Norton

Norton har ju varit lite krasslig i magen och han fick gå på svält ett dygn för att vila magen och tarmen. Sedan satte vi tillbaka maten fast i små portioner lite oftare. Det har fungerat bra och nu är magen igång igen och han är pigg och glad. Det är viktigt att se till att hunden får ordentligt med vätska när den har diarré och går på svält, därför kan man själv ge salt och druvsocker utspätt i vatten.

Nu har han vilat ett par dagar för att återhämta sig då han var lite moloken och trött men igår var han back in business så jag tog en långpromenad med honom. Vi tränade fotgående och passade på att träna kontakt vid alla hundmöten. Det var många hundar ute i farten igår och alla hundmöten gick superbra förutom ett. Norton blev frustrerad, skällde och hängde i kopplet och det roliga var att hunden vi mötte var en annan gårdshund. Haha vad märkligt hur hundar känner igen sin egen sort.Mina whippetar var experter på att se när vi mötte andra whippetar och de blev jätteglada.

Nu ligger Norton bredvid mig i soffan och vill inte gå ut, han vände i dörren med Janne när han såg att det regnade. Han är inte alls förtjust i regn men det betyder att vi ska ut i skogen och leta kantareller när det slutar regna. Och det vet jag kommer Norton vilja hänga med på.