Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


onsdag 3 juli 2013

Lite kallare

Idag är det inte alls samma sommarvärme och jag hoppas att den riktiga värmen snart kommer tillbaka. Däremot märker jag att hundarna blir piggare och det är skönt att de kan vara mer aktiva. Dessutom blir promenaderna längre när det är svalt, men va tusan vi har skitkallt väder nio månader om året så kom tillbaka värmen.

Träningen igår var kort men intensiv. Det fungerar bra att belöna Norton med sin mat eftersom han inte får äta godis. Jag trodde nog att det problemet skulle bli större än vad det är. Som jag nämnde tränar vi nu på att han inte ska sätta sig varje gång vi stannar vid fotgående. Jag vill att han ska sitta på kommando, annars ska han bli stående. Det går bättre nu men fortfarande en hel del träning kvar. Vi har inte heller rätt position men jag är nöjd så länge momentet blir rätt så får vi ta detaljerna senare. Ska bli väldigt spännande att fortsätta över sommaren så vi kan grunderna till höstens rally lydnadkurs. Japp, jag och Norton ska gå rally lydnad. Kan bli riktigt bra då det är snabba moment och mer händelserikt än vanlig lydnad. Vi har valt hundklubben i Vingåker, gick där för många år sen med mina whippar och fick ett jättebra intryck. Skulle vilja gå en freestylekurs med Sigge men det fanns inte där, kanske på Lenatorpet. Det är längesen jag gick på kurs och jag är instruktör nu så det ska bli nyttigt att vara med på kurs och inte leda den själv som jag gjort ett tag nu.