Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 6 augusti 2013

Whippet

En glad, vänlig och sportig hund i elegant förpackning och en oerhört mångsidig familjemedlem. Den ena stunden graciöst hoprullad i soffan - i nästa ett smidigt krutpaket i full fart över fälten.
Här ligger Harry, son till min första whippet Ville.
Whippet kommer för alltid att ligga mig varmt om hjärtat. Jag köpte min första vinthund när jag fyllde arton och han har lärt mig massor om hundar. Han hette Ville och var en underbar hund. Han följde min sida och han var en lugn och trygg hund. En dag ska jag ha en whippet och återigen njuta av dess sällskap.

Whippet är en mångsidig hund och liksom alla vinthundar har den en graciös uppsyn men kan likväl vara en clown. Den har ett stort behov av att få sträcka ut och springa men tycker även om att få ligga i soffan under ett täcke. Man kan med lätthet träna agility, freestyle och andra pigga aktiviteter och att få jaga en trasa på banan är en lycka för whippeten. Det är en mycket vänlig hund som passar utmärkt med familjen och den går bra ihop med andra hundar och djur.

Vill du veta mer om en av mina favoritraser kan du gå in på whippetklubbens hemsida och läsa mer.