Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


söndag 11 augusti 2013

Hundporträtt

Jag har hittat en fantastisk konstnär som verkligen kan fånga personligheten hos din hund. Hon heter Katja Turnsek och kan föreviga ett ögonblick i olja, blyerts eller pastell. Med glimten i ögat som lyser igenom på hennes porträtt kan man inte annat än bli mäkta imponerad.

Med en professionell hemsida har man möjligheten att följa hennes arbete med porträttet som växer fram. Har man inget eget husdjur är detta den perfekta presenten att ge till någon som har. Det finns inget som gör en hundägare så glad som att få se sin älskade hund avmålad med en sådan exakthet.

Det  här är hunden Vilda som är en pharaohund målad i olja.

Utdrag från hennes biografi:
"Ett foto kan aldrig uttrycka en varm känsla som ett handmålat porträtt kan, även om jag skapar mina alster efter fotografier till en perfekt likhet är det inte foto-realism jag vill åstadkomma"

Katja har en egen studio där hon arbetar och hennes företag heter Katja's Art Studio Pet Portraits.
Hon har lång erfarenhet och har beställare även utanför Sverige. Du kan läsa hela hennes biografi på hemsidan. Där kan man också läsa om de olika teknikerna hon använder och välja just din favorit.

 Här är en annan oljemålning som är en av mina favoriter, men det är ju vinthundar så då smälter jag direkt. Passionen i hennes arbeten syns tydligt.

Vill du beställa ett porträtt så letar du fram ditt bästa fotografi och kontaktar henne på hemsidan.Klicka bara på länken nedanför och njut av de underbara målningarna.

KATJATURNSEK

Jag  vet vad jag kommer att ge mig själv i julklapp :)