Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


lördag 24 augusti 2013

Norton

Idag har vi gjort ett försök till en videodagbok! Det vore jättekul om det funkar att lägga upp mina egna videos, idag hade jag dock bara tillgång till en vanlig kamera som inte klarar att filma så länge jag önskar. Med min syster bakom kameran så gjorde vi en testserie med Norton och hans freestyle framgångar.

I serien jag gjorde började vi med en grundposition då Norton går mellan mina ben. I dagsläget kan vi bara ta oss framåt i detta moment men vi ska utveckla detta till att kunna gå framåt och bakåt.

Nästa steg är att Norton ska dansa på bakbenen och man ser hur Norton hoppar framåt som en känguru, jättegulligt men där måste jag försöka bromsa honom. Det gör jag för att kunna utveckla momentet till att kunna stå stilla på bakbenen, snurra och backa. Detta moment är gränslöst bara man har fantasin.

Sedan i serien gör jag en slalomövning, denna har vi just börjat med så jag är ännu kvar på att befästa kommandot. Därför är jag extra tydlig med att visa Norton med handen vad jag vill att han ska göra och säga kommandot.

Den sista övningen är en spin åt ett o samma håll. I detta moment är jag tydlig i mina kroppskommandon för att senare kunna kommendera på håll. Med musik i programmet är det svårt för Norton att höra kommandon på avstånd, därför gör jag handtecken.