Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 15 augusti 2013

Vad kan det ha varit?

Jag berättade i ett tidigare inlägg om Knut som har fått blåsor kring munnen. Blåsorna varade och det blödde även lite så det såg obehagligt ut. Efter två stycken veterinärbesök så konstaterar veterinären att det är någon slags allergireaktion. Men jag förstår inte mot vad. Enligt Knuts matte så verkade han inte komma i kontakt med något han annars inte gör då han var under uppsyn på gården under kvällskissen.

Jag har försökt att göra mina egna efterforskningar och hittar inget som direkt stämmer överens. Möjligen en reaktion på insektsbett eller någon växt. Jag och matte Carin diskuterade om Knut kom i kontakt med en padda men när man läser om detta så borde inte reaktionen varit så stark. Nu verkar i alla fall blåsorna ha torkat och det är bättre med Knut så vi kanske aldrig får veta vad det egentligen var. Huvudsaken ärr att det inte uppstår igen men man vill ju ändå få svar.