Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


onsdag 21 augusti 2013

Detta om detta

Har haft ett par dagar paus från bloggen, vill ju inte trötta ut er med massa läsning;)

Norton har gjort framsteg i sin freestyle träning. Nu är det så att jag går inte på någon kurs utan vi är självlärda. Men då jag är instruktör så är det inte så svårt för mig att hitta på övningar, det svåra är att begränsa mig. Jag vill för allt i världen inte gå för fort fram och ställa för höga krav på Norton. Men vi tränade häromdagen ett ganska hårt pass i en park. Jag la in lite svårare övningar och med alla störningar runt omkring blir det extra svårt. Norton behöll koncentrationen och gjorde vad jag begärde av honom, det vi behöver träna mer på är "stanna kvar". Alltså att Norton får sitta på en plats och invänta inkallning.
Förövrigt så mår Norton bra och han är glad och pigg. Tack och lov för det, inte mer krångel med bukspottkörteln nu. Annars har vi tränat lite allt möjligt på våra promenader, hundmöten och klättra i berg bland annat. Janne och Norton klättrade och balanserade idag och efteråt är Norton helt slut. Det är fantastiskt bra för att öva upp balans, styrka och kroppskontroll för hundar.

Den 18 augusti var det promenad i hela Sverige för alla hundar som har det svårt. Jag såg en liten artikel om det i kuriren så det var roligt att det blev av även här i Katrineholm. Det finns ett inlägg om det tidigare här i bloggen och du kan läsa om det på walkfor strays.

Senaste nytt från Vita Huset: USA:s president har skaffat en hundvalp. En liten portugisisk vattenhund som heter Sunny. Jahapp! Tänk vad stort det kan bli.

Nästa vecka börjar rally lydnads kursen och både Norton och jag ser fram emot det. Eller ja, jag i alla fall. Norton tar det nog som det kommer.