Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


fredag 9 augusti 2013

Hundrastgård

Eller med ett lite finare ord hundpark. Det är något som fattas oss hundägare i Katrineholm med omnejd. Var vi än går med våra hundar tycker jag att man får en utskällning. Det är alltid någon som har något att säga om att hundar är smutsiga och det ligger hundlortar överallt. Visst vi kan vara i skogen men även där råder koppeltvång större delen av året.

När jag var i kontakt med kommunen angående var vi får vistas med hundar så får vi vara i de parker som kommunen ansvarar för men de får inte vara lösa och rasta sig. Fullt förståeligt! I Stockholm räknade jag till att det finns 15 hundparker. Oh my, vilken dröm. Ibland vill vi hundägare träffa andra hundägare för att umgås vilket oftast är väldigt trevligt för hundarna också.

Det här har jag funderat på så länge nu att jag måste undersöka lite närmare hur nära vi är att få till en hundpark i stan eller om det är helt kört.