Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 27 augusti 2013

Allt möjligt

Åhhh vad vår Norton får vara med om mycket. Idag har Janne varit ute på premiärtur med inlinesen.... och Norton. Jag skulle dock ha jättesvårt att hålla reda på hunden då jag knappt kan stanna på rullskridskor så den aktiviteten får Janne gärna göra utan mig. Men Norton tyckte det var super roligt att husse var så snabb och han följer nog mer än gärna ut på en tur snart igen. Imorgon drar kursen i rally lydnad igång och vi bara längtar. Så spännande!

Tidigare idag råkade Norton ut för en ilsken geting som oturligt nog dök upp hastigt mitt framför näsan på honom så han högg den. Jag såg direkt att han blev stucken och blev såklart livrädd att han fått ett stick i svalget. Jag hann se framför mig hur det skulle svullna igen och resultera i andnöd, men som tur var hittade jag gadden i underläppen på honom och kunde därför dra bort den. Ännu bättre var att läppen svullnade ingenting så nu kör vi på den sista sommarsvängen utan fler getingar.

Jag läste om en pilotstudie som gjorts på cancersjuka hundar. Det var hundar med malignt melanom som överlevde längre efter att ha behandlats med en immunstimulerande genterapi. 19 hundar med en aggressiv form av cancer behandlades för tre år sedan och tre av dom lever fortfarande.

En annan sak jag såg är att mannen bakom Tikspac är nu miljonär. Det var han som kom på idén att sälja bajspåsestationerna till kommuner runt om i landet till alla hundägares förtjusning. Numera finns det 5000 stationer utplacerade i 200 kommuner i Sverige och det innebär att företaget kommer ut på börsen. Wow!!