Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


söndag 1 september 2013

Söndag

Blåser kallt idag! Morgonpromenaden tog mig och Norton till mina föräldrar för en kopp kaffe och det kändes i luften att hösten är här, nästan vantväder. Så nu sitter jag här och surfar omkring på hundsidor och hittade en märklig uppfinning. En överfallsspray för hundar. Vart är vi på väg med våra hundar när vi känner att vi måste ha en spray med oss ute i fall vi blir attackerade av hundar. Den här sprayen är alltså framtagen för att exempelvis bryta mellan två hundar som slåss, i fall en hund attackerar dig eller din hund  men den fungerar även mot våldtäcksmän.
Sidan som marknadsför sprayen visar några artiklar där den räddat både hundliv och människoliv och visst är det bra men det känns som att något är helt galet om vi måste ha en överfallspray för att känna oss säkra. Det gör mig ledsen att se vartåt det är på väg med våra hundar när man kan läsa om att hundattacker ökar med 10% , köp en överfallspray med tillhörande bälte och andra hjälpmedel för att skydda oss.

Kolla sidan här