Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


onsdag 11 september 2013

Norton

Igår var det kurs igen och det var jätteroligt. Nu blir det svårare moment så jag och Norton har mycket att träna på i veckan men det är bara bra, vi behöver träna. Det är faktiskt mest matte som behöver tänka på att vara lite snabbare när vi går rallybanan, jag är lite långsam att läsa skylten då jag har ögonen på Norton hela tiden. Han har en god kontakt med mig men jag behöver även låta honom få tid när vi kommer fram till klubben, annars är han lite orolig. Det märker jag genom att han blir lite pipig, men om jag har passivitetsträning och inte gör några moment direkt när vi kommer fram så lugnar han sig snart.
Då jag inte tränat så mycket lydnadsmoment tidigare utan mest koncentrerat mig på freestyle så märker jag att vi ligger lite efter i gruppen. De andra har en väldigt god grundlydnad med många övningar intränade och det är verkligen roligt att se.
De moment vi behöver lägga ner mycket tid på är ligg då han gärna vill resa på sig och heller inte ligga i det kalla gräset. Att sitta still när matte går runt honom är heller inte något vi gjort tidigare så det blir hårdkörning nu. Men Norton är glatt med på noterna och jobbar villigt så det ska vi ordna. Vi har en fördel av att både jag och Janne alltid tränat mycket på kontakt och samspel så Norton är väldigt följsam och lyhörd.
Här sitter Norton i starten och redo för att börja gå banan. Rallyn passar oss därför att det händer mycket och det viktigaste är glädjen och samspelet.

Jag hade turen att Janne följde med igår och kunde ta så många fina foton.