Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 3 september 2013

Höstgöra

Just nu är Norton ute med husse och åker inlines, jag passar på att skriva lite. Tänk efter bara en tur med dessa rullskridskor så visste Norton direkt vad som skulle hända nu när Janne tog på sig inlinesen i hallen. Norton blev superlycklig och krafsade på dom för att han blev så ivrig.

Virknålen och garnet åkte fram igår. Det är ett riktigt höstgöra och nu när hunden är färdigvuxen så kommer jag kunna virka en tröja till honom som han inte växer ur. Jag har nu virkat hundtröjor ett par år och jag kan även virka på beställning. Det är alltid skönt för en korthårig hund med en värmande tröja en riktigt kall vinterdag. Jag ska bara hitta ett bra gran med en färg som passar till Norton.
Här är en tröja på Sigge och ett täcke på Harry som jag virkat i samma garn så de matchar varandra. Jag har valt ett grovt och mjukt garn som inte kliar och jag har virkat med storlek 4 på nålen. Sen är det bara att ha fantasi och virka dit roliga detaljer och kragar m.m. Jättepoppis och faktiskt enkelt när man väl är igång.
Här är en tröja med texten Harry på ryggen som jag sytt dit. Kul!
Om du vill ha tips på hur man gör en hundtröja så mejla så fixar vi det.

Idag har vi även tränat freestyle i det fina vädret och det gick superbra. Norton blir alltmer säker i momenten och nu kan jag lägga till en ny övning som jag kallar för "runt". Det går ut på att Norton ska springa runt mig när jag står still. Hur man lär in det kommer jag berätta i nästa träningsinlägg! Men stolt matte till världens duktigaste gårdis är jag ;)