Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 19 september 2013

Ditt och datt

Igår var det rally lydnad igen och Norton var jätte duktig. Den här gången var jag på klubben i god tid så att vi hann gå en promenad och sedan varva ner innan vi drog igång. Det gör att Norton inte går upp i varv och han piper inte då eftersom han är lugn. För övrigt vill han inte ligga ner i det kalla gräset, knappt sitta faktiskt men kontakten i fotgående och på banan är bra. Vi la till några supersvåra moment som inte känns aktuella alls med tanke på kallt gräs, vi skulle lägga hunden ned under gång. Haha jovisst! Men vi får träna på det inomhus helt enkelt i värmen.
Jag gjorde även så denna gång att jag inte belönade med godis när vi gick banan. Jag sa naturligtvis bra men godisbelöning fick han först när banan var klar. Det gick bäst sista gången vi gick och nu märks det att med all träning orkar Norton hålla fokus längre.

Idag har underbara Rossi hälsat på. Vi har varit i skogen och gått långpromenad med mamma, moster och alla deras hundar så nu är dom nöjda. Rossi är en pärla i koppel, han drar aldrig och de andra hundarna bryr han sig inte om. Han viftar på svansen när han träffar dom men sedan är han nöjd med det. Min högra skuldra däremot är lite öm, det var med den armen jag höll Norton. Han blir så pigg när vi går med andra hundar i flock att han glömmer all koppelträning. Haha träna träna matte!
Fina Rossi!

Täcket jag virkat till Norton är klart och det blev riktigt bra. Det kom väl till pass igår kväll när kylan kröp på när vi var på klubben. Efter halva tiden har vi paus då hundarna ligger och vilar i bilen så då fick Norton på sig täcket. Jag virkade dit en skön krage som man kan vika upp på halsen om man vill.