Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


torsdag 12 september 2013

Hundar och barn

Nej jag ska inte skriva om hur hundar och barn går bra ihop. Det vet ju de flesta att det är stimulerande för barn att umgås med djur under ansvar. Jag satt i ett väntrum och hittade en tidning som heter vi föräldrar och kom underfund med att att det kunde lika gärna ha varit en tidning för hundägare när det kom till flera artiklar. Där var det ett reportage om semester med barn och jag insåg att checklistan såg nästan likadan ut. Om man byter ett par ord här och där såklart.

Packa bilen rätt  - se till att packa bilen i god tid. Ta med en filt och vatten.
Ring och boka hotell i förväg - se till att hotellet vet om att ni har en bebis (i vårt fall hund) med dig så att de kan förbereda med extra säng.
Ha en liten förbandslåda i bilen - om olyckan är framme är du förberedd.
Tänk på algblomning - om man får i sig för myckett vatten när algerna blommar kan man bli förgiftad.
Insekter och ormar - tänk på alla kryp som kommer fram de varma månaderna, getingar, fästingar och ormar.

Ja listan kan göras lång men ni fattar poängen. Lite full i skratt blir jag när jag funderar över hur lika reportage det var i tidningarna. Det som glädjer mig i detta är att vi hundägare har blivit så medvetna om hur vi tar hand om våra älsklingar. Så länge vi inte förmänskligar hundar och gör dom till "riktiga" barn så är det positivt för mig.