Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


fredag 7 mars 2014

Våren är här

Den metrologiska våren har tydligen varit här ett tag utan min vetskap för det är visst så att när det handlar om temperaturer som överstiger nollan ett antal dygn så räknas det som vår. Tidigt tidigt! Min vår har varit regnig och grå om jag ska gå efter den rapporten men nu känns det faktiskt riktigt skönt i luften, både igår och idag. Norton känner också av den stundande våren och har lite extra spring i tassarna. Nu hoppas vi på att kommunen så snabbt som möjligt sopar bort gruset i stan som ligger och punkterar cykeldäck och stackars ömma tassar. Detta betyder nämligen att vår ömfotade Norton snart kan börja trava bredvid cykeln igen vilket han tyckte var superkul förra året. Även om vi tog det lugnt och cyklade korta stunder så är det bra för motionen och konditionen, dessutom blir det lite omväxling från promenaderna. Man får bara se till att starta igång lugnt och bygga upp kondition och muskler långsamt.

Lite nyheter inom hundvärlden

Det omtalade fallet i England har nu fått ett slut. Den 19 åriga mannen som spelat in en video när han förgrep sig på flickvännens hund har nu fått villkorlig dom. Läs mer om fallet här.

Det har blivit ett himla rabalder om tatueraren som passade på att tatuera sin hund när den var sövd hos veterinären. Detta skedde i Amerika.... behöver jag nämna det? Läs mer och se bilden här.

Nä, nu ska jag leta lite trevliga nyheter om hundar.


På återseende