Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


måndag 24 mars 2014

Lite solsken

Även om det har blåst en del i helgen så märker man att människor vaknar till och börjar vara utomhus. Hundarna är vårpigga och har spring i benen och jag känner att jag inte vill sitta på sofflocket. Välbehövliga promenader med bus i skogen och träning var vad jag och Elin sysslade med.

Det värmde i solen men när man kom in i skuggan var det ganska kallt. Därför har Norton fortfarande täcke på sig vissa blåsiga dagar, han är mycket lugnare när han inte fryser. Vi har upptäckt ett mönster i hans beteende. När Norton fryser så drar han mycket i kopplet, plockar upp saker från backen och har allmänt svårt att slappna av. Fast nu är jag på jakt efter en vårtröja till honom men jag hittar ingen som passar. Förra veckan köpte jag ett jättefint reflextäcke till Norton men det tyckte han inte alls om, han tvärvägrar och rör sig inte en meter när han får det på sig.
 Här hörde Norton något under det torra höga gräset och blev helt frenetisk. Han jagade möss så intensivt att Lennox blev nyfiken och började leta han också. Lennox är en van jakthund som följer med sin husse ut på rådjursjakt så när han upptäckte att mössen var borta för länge sen så slutade han medan Norton härjade vidare.

Balansträning på stenar och en liten Photosession :)