Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


lördag 12 oktober 2013

Min fina Ville

Jag köpte min fina Ville av familjen Helgesson som har Flodaskogens kennel utanför Katrineholm. Han var den bästa hunden man kan önska sig. Lydig och följsam, snäll och alltid på topp. Han var en sådan som hade gått igenom eld och vatten för mig. Tyvärr så föddes han med en missbildning i ryggen, en så kallad lumbalisation. Två ryggkotor började växa ihop och få benpålagringar. Detta visade sig först när han var två år och tyvärr blev han bara sex år gammal, men vilken hund sen. Jag hittade en bild på honom som speglar den snälla hund han var.

Katten fick alltid ligga och värma sig på Villes mage.