Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


lördag 19 oktober 2013

Avslutning

Det kändes lite sorgligt att det var sista gången på rallykursen idag. Det har redan gått åtta veckor och även om det har hänt mycket i utvecklingen av Norton och mig så vill vi mer. Det fanns intresse från övriga deltagare  att fortsätta träffas för att träna ihop. Vad kul!

Idag var det "skojtävling" och det var jättekul. Norton var nosig och inte så följsam som han brukar vara men det var roligt ändå. För varje tillfälle vi är på plan så utvecklas Norton och får säkrare nerver. Linda var med idag och hjälpte till att ta kort.

Momenten idag innehöll inte kommandot ligg vilket jag var glad för då Norton fortfarande inte vill ligga i gräset.

Banan var lång med många moment. Norton var som sagt nosig idag och inte lika på hugget som han brukar. Tyvärr blev jag lite tjatig med vissa kommandon och jag vet ju att han inte lyssnar för att jag säger en sak flera gånger. Men så är det ibland och det är inte bara Norton som måste träna, även matte behöver det. Täcke får man inte ha i tävlingssammanhang men på vår "skojtävling" så blev jag inte underkänd.
Här är Lena som gick banan före oss deltagare. Hon tränar med alla sina tre hundar och hon visade oss vart skåpet skulle stå ;) Jättekul att se andra som tränar. Man får avdrag om man går en halvmeter ifrån skylten men Lena höll sig tätt intill varje skylt. Hon tipsade även oss andra om ett bra koppel med en längd som gör en fin båge som det ska vara i rallylydnad.
Här är lilla Glimma med sin matte. Så följsam hund och hon tycker att det är skoj att gå rallybana. Hon är en sheltie som är lite till åren och det värmer när matte berättar att även en äldre hund vill följa med på aktiviteter.

Förhoppningsvis kommer vi att ses igen på fortsättningskursen om vi inte träffas tidigare på klubben.