Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


fredag 4 oktober 2013

Åter på bloggen

En paus senare och jag är åter här skrivandes. Ibland behöver man ett par dagar för att hämta inspiration;)

Norton har nu börjat med sitt nya foder Healthy Paws efter att jag pratat med kostrådgivaren. På hennes inrådan skulle vi sluta så fort som möjligt med Hills i/d och när vi gjort det skulle vi märka skillnad på Norton inom några dagar. Nu har han visserligen precis nyss bytt men det vi kan säga så här långt är att han är fullkomligt tokig i nya maten. Han älskar den.

Igår var det rally kurs igen och fy tusan vad mörkt o kallt det är nu. Norton fick faktiskt ha på sig sitt täcke, jag tycker han är betydligt lugnare när han inte fryser. Det var extra svårt igår då det var tre olika kurser samtidigt. Det blev så det var medlemsmöte på klubben i onsdags så vi fick byta dag den här veckan. Det var hundar överallt och i varje hörn satt en skällande hund. Det var jättebra träning för Norton att öva på att hålla fokus trots allt runt omkring. Det gick kanon bra även om jag bara var med på halva kursen. Norton höll kontakten med mig genom rallybanan och gjorde matte jättestolt.