Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 15 april 2014

Vardag

Det är än så länge en helt vanlig vardag men påsken letar sig närmare hela tiden. Aftonbladet lovar värme och sol till nästan hela landet så det känns bra. Vad gör alla ni i påsk?! Själva ska vi äta gott och njuta. Men idag är det lite oroligt, Norton har kräkts på förmiddagen och det är ett tecken på akut bukspottkörtelinflammation. Nu försöker jag att inte hoppa händelserna i förväg då det faktiskt kom upp en liten bit av en pinne i första spyan, men han har fortsatt att kräkas efter det så därför är jag lite nervös.

Det är förhoppningsvis en retad mage och inget annat men jag märker vad lättstressad jag är då jag vet hur jobbigt det blir för Norton. Nej vi ska vara friska allihopa och Norton älskar sina pinnar och grejer i trädgården så jag kan inte låta honom vara inne  för att jag är orolig. Nä, en hund ska vara ute och skrota och undersöka i trädgården och skog och mark.

Nu läser man mycket på hundsidor om att ägare ska vara försiktiga i påsk så att hundarna inte sätter i sig så mycket onödigheter. Godis och fet påskmat är onyttigt och ibland rent av farligt. Jag länkar till Agria som har flera tips och råd om hur vi kan undvika påskfarorna för våra hundar.

Än så länge är det vardag och nu hägrar andra bestyr. Norton verkar dock inte vilja veta av städning eller påskpynt.