Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 25 februari 2014

Ingen succé för mig

Såg ni nya talkshowen igår David Hasselhoff? Vilket skämt! Måste vi amerikanisera oss så mycket men den verkliga besvikelsen i showen var att dom skulle kora "The next Lassie" som jag skrivit om förut. För er som inte vet eller hängt med så anordnade My dog i Göteborg en tävling om att hitta en hund som skulle bli en stjärna. Vinnaren skulle få vara med i en film eller tv produktion under våren 2014 och även få en liten portfolio med bilder tagna av en proffsfotograf. Juryn var en grupp av olika experter bland annat en instruktör som arbetat med hund både framför och bakom kameran och en etolog mfl. Juryn som däremot avgjorde vem som vann i slutänden är av en helt annan bakgrund, de var välkända tv profiler som fick se de tre finalekipagen i 15 sekunder för att sedan kora en vinnare. Det var Felix Herngren, Johannes Brost och Cecilia Frode som snabbt och hafsigt fick peka ut en vinnare på bara några sekunder och helt utan motivering. Hade jag och Norton varit tävlande med åtskilliga träningstimmar bakom oss så hade jag velat haft en riktig jury och mer än 15 sekunder på mig.

Hur som helst får man hoppas att de tre finalisterna är nöjda och glada och att det inte spelade någon roll vem som vann.

Diva dobermann blev tillslut den som vann efter att ha fått sina 15 sekunder på sig att utföra ett nummer. Läs mer här