Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


lördag 22 februari 2014

Det var tider det

Härliga gamla minnen skänker lycka en helt vanlig dag.
Snälla stora Pepsi var världens bästa lektant till Knut. Jannes schäfer  som då bodde med oss en tid innan hon flyttade tillbaka till matte. Hon lekte så försiktigt med honom.
Lilla fina Knut när han var liten och fortfarande hade sin svarta päls.
Vilda som gjorde skäl för sitt namn. Hon är nu fem år och hon är en holländsk herdehund. När hon var liten så var jag hundvakt ibland till den lilla pärlan.
Julen 2007 var Winter hemma hos mina föräldrar när jag bodde i fjällen. Han kom naturligtvis till mig och bodde i fjällen men först efter att ha varit hos mina föräldrar i två månader. Då hade han fullt upp med att fostra Ture, mammas nakenhund som tyvärr fick tas bort innan han blev ett år. Han hämtade sig inte efter en svår operation. Här ser man att de trivdes i varandras sällskap.