Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


onsdag 2 juli 2014

Ny medlem

Imorgon börjar jag jobba igen, då är min semestervecka slut. Nu när vi är fritidshusägare finns det massor att fylla semesterdagarna med. Stängslet måste vi beställa så det tar några veckor till men Norton verkar finna sig mer och mer att följa efter oss i koppel. Dessutom har det regnat nästan hela tiden och det har gjort att vi kunnat måla taket inne i stugan och då har vi haft Norton inomhus. Sista dagen på min semester har jag och pappa kört skräp till tippen och köpt virke till det nya dasset. Allt det gamla revs ut igår för att ersättas med nya och fräscha grejer.

Släkten har fått en ny fyrbent medlem. Min kusin Fredd och hans sambo Bella har köpt en liten valp som heter Loke.
Tillåt mig presentera sötnosen Loke, blandras pudel, powderpuff och chihuahua. Han är 11 veckor gammal och söt som tusan. Norton blev helt till sig när han träffade Loke och luktade igenom hela valpen från topp till tå. Han har inte träffat så många valpar innan så det märks att han känner att det är annorlunda. Han blev plötsligt den dominanta och han sträckte på sig som en tupp. När han träffar andra större hundar är han snabb på att visa underkastelsesignaler men när han träffade Loke var hans kroppsspråk dominant. Haha vilken stor och stark kille vår Norton är!