Välkomna!



Älskar ni också hundar? Lever ni med hund eller önskar ni göra det? Hur ni än förhåller er till hundar så finns det säkert något i min blogg som är läsvärt.


tisdag 24 juni 2014

Lite av varje

Både jag och Janne släpar omkring på förkylning just nu. Dålig tajming när vi fått nycklarna till vårt nya fritidshus. Nortons alldeles egna trädgård som vi jobbar på att hägna in. Men det var lättare sagt än gjort. Staket är visst jättedyrt att sätta upp och det kräver en hel del underhåll. Vi vill undvika att Norton kan ta sig ut ur trädgården så vill att staketet ska vara så nära marken som möjligt. Trä ruttnar om man hänger det för nära backen. Vi har därför kommit fram till att sätta upp villastängsel som är en billigare variant som heller inte kräver underhåll. Jättesvårt att hitta en hel uppsättning då flera stora kedjor inte har några mängder hemma. Tomten vi ska hägna in är stor och det behövs flera rullar av stängsel så det här kommer bli mycket intressant. Nödvändigt är det då Nortons välbefinnande är vårt välbefinnande och kan han njuta av sin nya gård lös så är det dags att börja stängsla.

På tal om inhägnader, är det någon som varit i den nya rastgården i stan? Jag har inte varit där ännu men det vore kul att få lite rapporter om det blev ett lyckat projekt. Mejla gärna.

Jag skulle även vilja få lite tips på bra flytvästar till hundar. I framtiden kommer Janne att köpa en båt och en given kamrat på sjön är Norton. Jag hade flytväst till Ville för länge sen men den är alldeles för stor för Norton, dessutom hade den västen inte den bästa passformen. Jag har sett att Hurtta har en flytväst men vet inte alls om den är bra.

Ska leta lite nya hundprylar nu..... delar givetvis med mig när jag hittar nåt kul.